شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، عنوان کرد:

هدف‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی صادرات در سال‌ جاری / تاثیر ۱۲۹ متغیر در رشد اقتصادی مازندران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، میزان صادرات استان در سال گذشته را ۲۷۶ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان در سال‌ جاری ۷۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. ‎



 

به گزارش مازند نگاه، فرج‌الله فتح‌الله پور، گفت: برای رسیدن به بیشترین ارزش افزوده که بالاترین رشد اقتصادی را به همراه دارد باید به ارتقای ظرفیت تولید و صادرات توجه اساسی شود.

وی با اشاره به هدف‌گذاری ۸ درصدی نرخ رشد اقتصادی مازندران در سال‌جاری، افزود: مقوله اندازه‌گیری رشد اقتصادی با تغییر چند ساله در سطح کشور صورت می‌گیرد، بر اساس این مدل مفهومی، ارزش افزوده بخش‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی متناسب تعیین و بر اساس آن راهبردها و سیاست‌ها و اقدامات اساسی مشخص و پروژه‌هایی که باید توسط دستگاه‌های اجرایی اجرا شود احصا شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه کشاورزی بیشترین سهم را در اشتغال و اقتصاد استان دارد، گفت: رشد اقتصادی استان در سال قبل ۴.۱ درصد بوده است‌.

وی با اعلام اینکه‌۱۲۹ متغیر در رشد اقتصادی مازندران موثر بوده است، افزود: کل عدد سرمایه‌گذاری پیش بینی شده برای تحقق رشد اقتصادی استان ۱۲۷ هزار میلیارد تومان است که ۶۵ هزار میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانکی برنامه‌ریزی شد.

فتح‌الله پور میزان سرمایه‌گذاری سال قبل در استان را ۸۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: برای ارزش افزوده استان در سال‌جاری ۶۱۷ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است.

وی میزان صادرات استان در سال گذشته را ۲۷۶ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان در سال‌جاری ۷۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

فتح‌الله پور تبصره «۱۸» اشاره و آن را از ظرفیت‌های توسعه اقتصادی دانست و گفت: تامین منابع مالی یکی از الزامات تحقق رشد اقتصادی است که تسهیلات یکی از روش های تامین مالی است که بخشی از آن تسهیلات تکلیفی در قالب تبصره ۱۸ است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، خواستار افزایش اختیارات استان‌ها در این زمینه شد تا بتوانند در تحقق رشد اقتصادی گام‌های بهتری بردارند.

انتهای پیام

منبع:استانداری مازندران



  • پنجشنبه, 9 آذر , 1402 ساعت : 13:14:38
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 3885