جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

دانستنی‌های زائر| وقتی در پیاده‌روی اربعین با فرقه‌های انحرافی روبه‌رو شدیم، چه کنیم؟

ممکن است در مسیر پیاده‌روی اربعین فرقه‌های انحرافی و یا افرادی به منظور ایجاد اختلاف بین ایران و عراق با برنامه از پیش تعیین شده حضور داشته باشند که با رعایت برخی نکات می‌توان توطئه دشمنان را خنثی کرد.



دانستنی‌های زائر| وقتی در پیاده‌روی اربعین با فرقه‌های انحرافی روبه‌رو شدیم، چه کنیم؟

به گزارش مازند نگاه،، سفر اربعین از روز گذشته آغاز شد. با این وجود، بسیاری از عاشقان حسینی تصمیم دارند که نیمه دوم شهریورماه به عراق سفر و در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

امسال با توجه به شرایط سیاسی عراق و توطئه ضدانقلاب برای جلوگیری از اتحاد دو کشور به منظور ادامه حضور آمریکایی‌ها در منطقه و نفوذ آنها، زائران باید به برخی نکات توجه داشته باشند تا علاوه بر جلوگیری از بروز اختلاف بین زائران ایرانی و عراقی، توطئه دشمنان اسلام را خنثی کنند که در این بخش از «دانستنی‌های زائر» به آن‌ها می‌پردازیم:

۱. در مسیر زیارت اربعین به اعتقادات مذهبی و عربی عراقی‌ها کاری نداشته باشید و به ایرانی و عراقی بودن تأکید نکنید.

۲. محور غربی ـ عبری ـ عربی در حال تبلیغ به منظور ایجاد اختلاف در عراق و حتی خدشه‌دار کردن روابط آنها با ایران است؛ تا جایی که حتی به عراقی‌ها القا می‌کنند ایرانی‌ها کشور شما را تسخیر کرده‌اند. بر همین اساس، سعی کنید حضور در عراق را برای دفاع از حریم اهل بیت علیهم‌السلام بدانید و توجه داشتید باشید عراقی‌ها میزبان زائران اربعین هستند.

۳. در موکب یا خانه‌های عراقی‌ها به اهمیت همبستگی اشاره کنید. البته اصلا وارد فاز سیاسی نشوید و اختلافات را مطرح نکنید.

۴. مردم عراق را به ایران دعوت کنید و به آنها بگویید که در ایران هر وقت به زیارت امام رضا علیه‌السلام رفتید، نائب الزیاره آنها خواهید بود.

۵. برای جلوگیری از درگیری به هیچ وجه به تصاویر، بنرها و موکب‌های خاص و جریان‌های انحرافی واکنش نشان ندهید. البته تصاویری از شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به همراه داشته باشید و به لزوم اتحاد دو کشور به برکت خون این دو شهید تأکید کنید.

۶. ممکن است در مسیر اربعین فرقه‌های انحرافی همچون کلبی‌ها، صوفی‌ها، یمانی‌ها و صرخی‌ها حضور داشته باشند. اصلا با آنها وارد بحث نشوید و وقت خود را برای متقاعد کردن آنها نگذرانید.

۷. اربعین توسط دنیای استکبار هرساله بایکوت می‌شود. شما سعی کنید راوی اربعین باشید و در فضای مجازی اتفاقات زیبای این مسیر را به نمایش بگذارید و از عراقی‌ها قدردانی کنید.

۸. درباره مسائل داخلی و سیاسی عراق اظهارنظر نکنید حتی اگر خودشان تمایل به صحبت در این رابطه داشتند، شما سکوت کنید و بحث را ادامه ندهید.

۹. روحیه وحدت و همبستگی را در مسیر اربعین تقویت کنید و سایر زائران کشورهای مختلف را هم به استفاده از فضای معنوی زیارت اربعین تشویق کنید.

۱۰. ممکن است برخی از افراد با برنامه از پیش تعیین شده در موکب‌ها مستقر شوند تا بین شما و عراقی‌ها اختلاف ایجاد کنند و حتی به تخریب نیروهای مردمی عراق که برای حفاظت از زائران فعالیت می‌کنند، بپردازند. سعی کنید در صورت مشاهده رفتارهای اختلاف‌انگیز، از فرد خاطی دوری کرده و به عراقی‌ها تأکید کنید که شما با آنها موافق نیستید.

انتهای پیام

منبع:فارس



  • سه شنبه, 8 شهریور , 1401 ساعت : 23:53:49
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 3410