پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
استفاده از برنج هندی و پاکستانی در مراسم‌های دولتی در مازندران

رئیس انجمن برنج ایران: استفاده از برنج داخلی با بخشنامه و دستورالعمل حل نمی‌شود/رئیس خانه کشاورز مازندران: موضوع را به وزارتخانه می‌کشانم

رئیس انجمن برنج ایران گفت: استفاده از برنج داخلی در مراسم‌های دولتی مازندران موضوعی نیست که با بخشنامه و دستورالعمل حل شود.



به گزارش مازند نگاه، در حالی‌که برنج کشاورزان مازندرانی در انبارها به‌دلیل واردات بی‌رویه روی دست کشاورزان باقی مانده و برخی‌ها از بین می‌‌رود، مسؤولان استان در مراسم‌های رسمی، برنج خارجی مصرف می‌کنند.

کشاورزان مازندران که برای تولید برنج متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند، در زمان برداشت همواره باید نگران بازار و شرایط آن باشند، استفاده از برنج داخلی در مراسم‌ها کمترین توقع کشاورزان مازندرانی از مسؤولان است که باید با خرید و استفاده از برنج داخلی برنج‌کاران را از تولید ناامید نکنیم که رمقی برای تولید در سال‌های آینده داشته باشند.

رئیس انجمن برنج ایران  اظهار کرد: استفاده از برنج داخلی در مراسم‌های دولتی مازندران موضوعی نیست که با بخشنامه و دستورالعمل حل شود.

جمیل علیزاده‌شایق افزود: افرادی که در استان‌های شمالی ازجمله مازندران مراسم برگزار می‌کنند، باید تعصب داشته باشند و از محصول داخلی برنج در این مراسم‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین همایش برنج هفته‌های اخیر در مازندران اضافه کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت تا برنج‌های مصرفی در این همایش از برنج‌های تولید داخل شد که دو نفر از تولیدکنندگان برنج این همایش را تأمین کردند و در این دو روز همایش برای غذای شرکت‌کنندگان برنج داخلی مصرف شد.

رئیس انجمن برنج ایران به کیفیت خوب برنج‌های تولیدی داخلی اشاره کرد و گفت: باید میزبانان مراسم توجه به این مهم را در دستور کار خود داشته باشند.

علیزاده‌شایق تصریح کرد: در رستوران‌های تهران برنج ایرانی پخت می‌شود و ذائقه مشتریان به این سمت سوق یافته به‌طوری‌که اگر برنج خارجی پخت شود مشتری از مصرف آن صرف‌نظر می‌کند که این کار صاحبان رستوران‌ها را مجاب می‌کند که حتماً برنج داخلی پخت کنند.

رئیس خانه کشاورز مازندران اعلام کرد که در جریان موضوع نبوده و به‌صورت جدی این موضوع را پیگیری و حتی مباحث پیگیری را به وزرات‌خانه می‌کشاند.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران نیز قول پیگیری داده تا زمینه استفاده از برنج داخلی را در مناسبت‌های ملی و استانی که توسط ادارات و نهادها در دستور کار است فراهم شود و این قول را داد از رئیس سازمان و معاون تولیدات این خواهش را می‌کنم که نامه‌ای به استان‌ها، استانداری و نمایندگان مجلس و همچنین ارگان‌ها بزنیم که در سال جاری درخواست کنیم تا برای حمایت از تولید برنج مازندران، از محصول تولید داخل استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: برای حمایت از بخش تولید داخل به‌ویژه برنج مازندران و تشویق و ترغیب کشاورزان مازندران در تولید، ترتیبی صورت گیرد تا ارگان‌ها، رستوران‌ها، دانشگاه‌ها و سایر نهادها از برنج‌های پرمحصول استان استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع :فارس



  • پنجشنبه, 22 آذر , 1397 ساعت : 13:50:02
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 1014