شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

تعلل ادارات پس از بحران سیل مازندران/ اعتقادی به شوراها نیست

رئیس شورای بخش مرکزی رامسر از تعلل برخی دستگاه های اجرایی پس از بحران سیل اخیر انتقاد کرد و گفت: این مسئله خسارت در روستاها را بیشتر کرده است.



تعلل ادارات پس از بحران سیل مازندران/ اعتقادی به شوراها نیست

به گزارش مازند نگاه،انوشیروان خلعتبری  با بیان اینکه از اولین لحظات سیل اخیر تمامی دستگاه های اجرایی و ستاد بحران برای رفع مشکلات به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند گفت: تعلل دستگاه های اجرایی و نظارتی بعد از بحران سیل اخیر سبب خسارات جبران ناپذیری برای کشاورزان و مردم روستاها شده است.

وی افزود: با گذشت دو ماه از بحران سیل که شاهد حضور مسئولین کشوری و استانی و پیگیریهای مجدانه فرماندار رامسر بودیم ولی برخی از دستگاه های اجرایی با تعلل در انجام وظایف خود کوتاهی کردند.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان رامسر با انتقاد از آب منطقه ای استان مازندران و اداره صنعت معدن تجارت گفت: انباشت مصالح مازاد رودخانه ها به صورت جزیره ای با توجه به شروع فصل سرما و بارش برف در ارتفاعات بدلیل حمل مصالح و بازسازی رودخانه ها زمان بر است.

وی افزود: در ماه های اول فصل بهار هر ساله شاهد بارش باران های بهاری هستیم که به هم چسبیده بودن روستاها سبب عدم هدایت آب رودخانه ها میشود و با توجه به اینکه رودخانه ها در حاشیه روستاها بوده خسارات سنگینی بر جای خواهد گذاشت و از مسئولان تقاضای رسیدگی و حل مشکلات این حوزه را دارم.

خلعتبری تصریح کرد: راههای دسترسی کشاورزان حاشیه رودخانه ها هنوز باز سازی نشده کشاورزان برای برداشت میوه وحمل با مشکل مواجه هستند و جهاد کشاورزی نسبت به پرداخت خسارت باغداران هیچ اقدامی نکرده است و با توجه به شروع فصل زراعی باغات در روستاها در سر دهنه ها هیچ گونه بازسازی انجام نشده است.

وی خاطر نشان کرد: از مدیر کل امور روستایی استان مازندران که متولی کل روستاها بوده شدیدا گلایه مندیم چرا که در سیل اخیر حضور بسیار کمرنگی داشت و وی که خود را دایره المعارف شوراها می داند هیچ اعتقادی به شوراها ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه اداره آبیاری برای لایه روبی رودخانه ها ۴ دستگاه بولدوزر از نوع سنگین با پیگیری های فرماندار و بخشدار به شهرستان رامسر آورده یک دستگاه در رودخانه صفارود و سه دستگاه در رودخانه چالکرود برای لایه روبی به کار گرفته شده بود که مدت ۲۵ روز در حاشیه رودخانه ها پارک بوده و هیچ فعالیتی ندارد و این کارها به دلیل وجود داشتن رودخانه ها در مسیر روستاها باید به دهیاری ها و شوراها واگذار شود تا دیواره سازی و لایه روبی به خوبی انجام شود.

خلعتبری گفت: پس از گذشت ۲ ماه افراد سودجو که هیچ شناسنامه ای ندارند و هیچ مالیاتی به دولت پرداخت نمی کنند به صورت زالو سرمایه ملی را می مکند و شدت خسارت در محورها و راهها و ابنیه های روستایی زیاد بوده و طبق پیگیریهای انجام شده پیمانکاران در مسیرهای روستایی مشغول بکار هستند.

سیل مهرماه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در غرب مازندران خسارت به بار آورده است.

انتهای پیام

منبع:مهر



  • چهارشنبه, 28 آذر , 1397 ساعت : 09:34:13
  • |
  • دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 1034

  1. محمد گفت:

    سلام ریس جمهور،من دیگه از زندگی سیر شدم توی ۳۰سالگی چون ،نه مدرک لیسانس و کارت پایان خدمت بدردم نخورد،بیکار شدم پول نان هم ندارم، چند روز با این وضع اقتصاد و گرانی مصالح ساختمانی،کارگری هم نیست،نه دیگه آرزو ازدواج دارم نه خانه و ماشین دار شدن،فقط کمکم کن شاغلم بشم یا بیشتر از این گرسنگی نکشم.شماره تماس من ۰۹۰۳۳۰۵۲۹۲۸_شماره عابربانک سپه۵۸۹۲۱۰۱۰۶۰۸۹۶۴۴۲ هادی قربانی هستم.دیگه روانی شدم بس به هیچ هدفم نرسیدم ‌