جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

معجزه این روغن برای درد مفاصل

روغن فلفل تند اگر چه در بسیاری از فروشگاه ها به فروش می رسد اما خودتان در خانه نیز می توانید اقدام به تهیه آن کرده و به راحتی روغن فلفل تند خانگی درست کنید.



 

به گزارش مازند نگاهروغن فلفل قرمز جزء روغن های گیاهی در شرکت طلای طبیعت می باشد .

افزایش سوخت ساز بدن و کمک به لاغری
درمان درد های روماتیسمی و آرتروزی
جلوگیری از حمله قلبی
تقویت رشد مو
درمان درد های عضلانی
تقویت جریان خون در بدن
درمان و پیشگیری دیابت نوع۲
درمان فشار خون
درمان نفخ شکم
جلوگیری از لخته شدن خون
گرم کننده عضلات درمان نیش و گزش حشرات
افزایش سوخت ساز بدن و کمک به لاغری با روغن فلفل
کافیست چند قطره از روغن فلفل قرمز را به همراه روغن سیر و روغن زیره مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را روی نواحی که تمایل دارین چربی سوزی شود بچکانید و آنقدر ماساژ داده تا جذب شود و سپس به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ورزش نمایید .

درمان درد های روماتیسمی و آرتروزی با روغن فلفل قرمز
کافیست روزانه ۲ الی ۳ مرتبه چند قطره از روغن فلفل قرمز را روی محل درد چکانده و ماساژ دهید .
فلفل قرمز دارای خواص بسیاری می باشد و در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است. از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با کالری، ارزش غذایی و خواص فلفل…
روغن فلفل قرمز برای جلوگیری از حمله قلبی
کافیست چند قطره از روغن فلفل قرمز را به همراه ۱ لیوان آب گرم و یا چای مخلوط نمایید و این محلول را میل نمایید . این دمنوش از بروز حمله قلبی پیشگیری می کند .

روش تهیه روغن فلفل قرمز در منزل
کافیست چند قطره از روغن فلفل را به همراه روغن بچه یا روغن زیتون و یا روغن نارگیل مخلوط کرده و ترکیب آماده شده را به پوست سر خود بچکانید و ماساژ دهید تا به پیاز مو برسد . پس از گذشت ۱ ساعت موهای خود را شستشو دهید . این عمل را به صورت متناوب تکرار کنید تا نتیجه بی نظیر این روغن را ببینید .

کافیست ½ قاشق چایخوری روغن فلفل قرمز را به همراه ۲ قاشق غذا خوری سرکه سیب و ۱ قاشق غذا خوری آب مخلوط مایید و ترکیب آماده شده را روی پوست سر خود بچکانید و ماساژ دهید . پس از ۵ دقیقه ماساژ اجازه بدهید که این مخلوط به اندازه ۱ ساعت روی سر خود بماند . سپس سر خود را با آب ولرم و شامپوی بچه بشویید . این عمل را ۲ الی ۴ هفته انجام دهید و تاثیر فوق العاده این ترکیب را ببینید .

در میان روغن های گیاهی خوراکی روغن فلفل چیلی یا روغن فلفل تند به دلیل طعم آتشین خوشمزه ای که به غذاهای مختلف از جمله ماکارونی، سیب زمینی سرخ کرده، ریزوتو و غیره می بخشد به شهرت رسیده است.روغن فلفل تند اگرچه در بسیاری از فروشگاه ها به فروش می رسد اما خودتان در خانه نیز می‌توانید اقدام به تهیه آن کرده و به راحتی روغن فلفل تند خانگی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه روغن فلفل
روغن زیتون ( یا روغن بادام زمینی یا روغن نباتی): ۱ فنجان
فلفل تند خرد شده خشک: ۲ قاشق چای خوری
فلفل تند کامل خشک: ۲ تا ۳ عدد
۱٫ فلفل تند انواع مختلفی دارد، برای درست کردن روغن فلفل تند می توانید از هر نوع که دوست دارید استفاده کنید. به عنوان مثال فلفل تند تایلندی طعم بسیار تند دارد در حالی که فلفل تند آنچو طعم دودی به روغن شما می بخشد، فلفل تند کالیفرنیایی طعم ملایمی دارد و فلفل تند گواجیلو ته مزه مرکبات می دهد.
فلفل چیلی (فلفل قرمز و یا فلفل تند) توسط بومیان آمریکا به عنوان مسکن و یک ضد عفونی کننده استفاده میشده است. همچنین برای دندان درد، آرتروز و تقویت…
۲٫ برای انتخاب نوع روغن باید مشخص کنید از روغن فلفل تند برای چه منظوری قرار است استفاده کنید، مثلا اگر می خواهید با این روغن پخت و پز کنید استفاده از روغن های با طعم خنثی تر مانند روغن نباتی یا روغن بادام زمینی عالی است اما اگر قصد دارید این روغن را روی غذا یا سالاد بریزید بهتر است روغن طعم دهنده ای همچون روغن زیتون یا روغن کنجد انتخاب کنید.

۳٫ به مرور که با طرز تهیه روغن فلفل تند آشنا شدید می توانید خلاقیت به خرج داده و هر بار نوع فلفل و روغن مورد استفاده را تغییر دهید تا روغن فلفل با طعم های مختلف درست کرده و بهترین آن ها را انتخاب کنید.

۴٫ یک تابه کوچک را روی اجاق گاز بگذارید و حرارت را روی درجه متوسط تنظیم کنید. ۲ قاشق غذا خوری روغن مورد نظر داخل تابه بریزید و بلافاصله به مرحله بعد بروید تا روغن بیش از حد گرم نشود.

۵٫ فلفل تند خشک خرد شده و کامل را به روغن اضافه کرده و پیوسته هم بزنید، از اجاق گاز دور نشوید زیرا به محض این که فلفل ها کمی گرم شوند باید وارد مرحله بعد شوید. هدف این است که فلفل ها فقط تا اندازه ای گرم شوند که طعم خود را به روغن بدهند، قرار نیست آن ها را بپزید.

طرز تهیه روغن فلفل

نکته: اگر رنگ فلفل قهوه ای شود باید مراحل را با فلفل های جدید از ابتدا شروع کنید.
۶٫ بقیه روغن را به مواد اضافه کنید. همچنان کنار اجاق گاز بمانید و از همان ابتدا که روغن هم دمای اتاق است هر ۳۰ ثانیه روغن را با انگشت تست کنید که بیش از حد داغ نشود، به محض آن که روغن گرم به نظر رسید تابه را از روی حرارت بردارید.

نکته: اگر روغن را برای مدت زمان طولانی تر از نیاز روی اجاق گاز رها کرده اید و خیلی داغ شده سریع آن را از روی اجاق برداشته و کمی منتظر بمانید، سپس با انگشت دمای آن را تست کنید.
۷٫ بعد از مرحله تست، تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود.

۸٫ یک عدد بطری تمیز با درب محکم برداشته و روغن خنک شده را داخل آن بریزید. درب بطری را بسته و گاه به گاه تکان دهید تا فلفل ها خوب با روغن مخلوط شوند.

نکته: اگر بلافاصله بعد از تهیه روغن فلفل تند، طعم آن را تست کنید شاید به نظر بسیار ملایم برسد اما بعد از این که آن را داخل بطری بسته بندی کردید فلفل ها به آزاد کردن طعم خود در روغن ادامه خواهند داد و به مرور زمان روغن تندتر و تندتر می شود.
۹٫ قبل از پخت و پز حتما طعم روغن فلفل را تست کنید. این روغن را می توانید به مدت ۹ ماه تا یک سال نگهداری کرده و مصرف کنید.



  • شنبه, 22 آبان , 1400 ساعت : 12:30:32
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 3137