دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 06 May 2024
مدیرکل اداری و مالی استانداری مازندران تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز از امنیتی کردن فضای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات

مدیرکل اداری و مالی استانداری مازندران گفت: باید با نقشه راه درست، از امنیتی کردن فضای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات پرهیز کنیم.



به گزارش  مازند نگاه، «مرتضی ناصحی» مدیرکل اداری و مالی استانداری مازندران در جلسه مشترک شورای فرهنگی استانداری و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تأکید بر اصل اولویت بر توجه به فریضه الهی اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی استان و استانداری اظهار داشت: نمازی که بر اساس اعتقادات قلبی ادا شود، موجب ارتقای فرهنگ سازمانی خواهد شد.
وی اقدامات صورت گرفته در شورای اقامه نماز استانداری را موجب افزایش حجم نمازگزاران در صفوف نماز جماعت برشمرد و تأکید کرد: تجهیز فضای نمازخانه های فرمانداری‌های استان و بازدید مستمر از نمازخانه‌های بین راهی یکی از مهمترین دستور کارهای شورای اقامه نماز استانداری مازندران است.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استانداری مازندران با اشاره به اینکه نباید فرهنگ سازمانی به سمت معروف شدن، ریا و دورویی بین کارکنان متمایل شود، گفت: باید با نقشه راه درست، از امنیتی کردن فضای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات پرهیز کنیم و اهتمام لازم جهت زمینه سازی برای اصلاح منکرات و اشاعه معروف از طریق تذکرات لسانی و یادآوری فرایض دینی و روایات و احادیث مذهبی، مبذول شود.
ناصحی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید مظلوم واقع شود و با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید معطوف به ظاهر افراد باشد، گفت: اصل امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در ادارات به باطن و شیوه استفاده درست از بیت‌المال برای حسن خدمت‌رسانی به مردم برمی گردد.
وی خاطرنشان کرد: در مقایسه با عوامل ظاهری منکرات، اگر مسئولیت اداری یک کارمند به خوبی انجام نشود و در جایگاه خود شئون اداری را رعایت نکند، خسران بیشتری به اعتماد مردم به نظام خواهد زد.
ناصحی به لزوم آموزش کارمندان در فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: یکی دیگر از مظاهر امر به معروف و نهی از منکر در ادارات اجرای درست قراردادهای فی مابین به گونه‌ای که بیشترین اثربخشی و کیفیت را داشته باشد، است؛ چرا که میزان اثر بخشی یک پروژه نشان می‌دهد که بودجه عمومی دولت در مسیر درست هدایت شده است.
مدیر‌کل اداری و مالی استانداری مازندران به لزوم توجه به موضوعات فرهنگی نظیر وقف در میان کارمندان ادارات تأکید کرد و گفت: نباید فریضه‌های دینی و الهی با غفلت مسئولان فرهنگی در میان نسل‌های آینده به فراموشی سپرده شود.
وی ضمن بیان اهمیت توجه استانداری به موضوع مطالعه مفید و برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی اشاره کرد و گفت: حجم اقدامات فرهنگی انجام شده در ادارات قابل توجه است، اما باید بپذیریم که نسبت به هجمه‌های فرهنگی دشمنان هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استانداری مازندران با بیان این مطلب که اقدامات فرهنگی باید ریشه دار باشد و نباید با عملکرد‌های مرحله‌ای و گذرا به دنبال اثرگذاری طولانی مدت باشیم، گفت: گسترش فضاهای مجازی موجب سرعت و افزایش حجم انتشار اخبار در فضاهای مجازی شده است لذا باید همه مردم به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر، از این فضای به وجود آمده بهره‌گیری کنند.
انتهای پیام/
منبع:استانداری مازندران


  • سه شنبه, 6 آذر , 1397 ساعت : 10:17:41
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 763