پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 09 May 2024
نماینده مردم بابل در مجلس مطرح کرد

ضرورت استانی شدن انتخابات مجلس/ مرز نظارت و دخالت را تدبیر می‌کنم

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی درباره استانی شدن انتخابات گفت: براساس قانون اساسی برای اصلاح کارکرد و افزایش کارایی مجلس با کلیات طرح استانی شدن انتخابات موافق هستم و استانی شدن انتخابات مجلس را ضروری و مناسب می‌دانم.



به گزارش مازند نگاه،حسین نیازآذری  با اشاره به فرارسیدن روز مجلس به مناسبت شهادت آیت‌الله شهیدسیدحسنمدرس از وی به عنوان نماینده دین‌مدار و آزادی‌خواه و همواره مدافع حقوق مردم و حافظ منافع ملی نام برد و اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به این الگوی ارزشمند افتخار می‌کند و خود را رهرو وکیل شهید می‌داند.

وی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های ارزنده نمایندگان ادوار شهرستان تجلیل می‌کنم و یاد آیت‌الله فاضل و زندیاد مجدآرا و زمانی نمایندگان فقید شهرستان را گرامی می‌دارم، افزود: نمایندگان مظهر تبلور اراده مردم و مجلس شورای اسلامی عصاره فضائل ملت است و در نظام‌ جمهوری اسلامی نمایندگی مردم فرصت مغتنم خدمتگزاری مردم است و اینجانب برعهد و سوگند خود در دفاع از حقوق مردم وفادار هستم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و قانون اساسی، منویات مقام معظم رهبری و خواست مردم کارآمدتر شدن مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: اصلاح ساختار قوه مقننه در جهت کارایی بیشتر این قوه مورد تاکید و مطالبه حداکثری مردم است.

وی با بیان اینکه روندهای قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی نیازمند آسیب‌شناسی و بازنگری بوده از متخصصان و صاحب‌نظران علوم مختلف دعوت می‌کنم برای بهبود اثربخشی قانون و قانونگذاری با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی ارائه دهند، گفت: نمایندگان مردم از کاربست یافته‌های متخصصان استقبال خواهند کرد.

نیازآذری درباره استانی شدن انتخابات خاطر نشان کرد: براساس قانون اساسی برای اصلاح کارکرد و افزایش کارایی مجلس با کلیات طرح استانی شدن انتخابات موافق هستم و استانی شدن انتخابات مجلس را ضروری و مناسب می‌دانم.

وی در پاسخ به این سوال که روز گذشته امام جمعه بابل نسبت به دخالت نمایندگان مجلس در امور اجرایی و انتصابات گفت: با هدف صیانت از منافع حوزه انتخابیه پشتیبان و حامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان هستم و تعامل سازنده‌ای با دولت و دستگاه‌های اجرایی دارم و همواره مرز نظارت و دخالت را تدبیر می‌کنم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در این زمینه ادامه داد: نظارت بر اجرای قانون و دستگاه‌های اجرایی ایجاب می‌کند همواره نقد سازنده نسبت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی داشته باشم و از ظرفیت‌های قانونی نظارت اعم از تحقیق و تفحص، تذکر، سوال و استیضاح استفاده کنم و در طرح مشکلات جامعه هیچ تعارفی ندارم.

نیازآذری با تاکید بر اینکه به عنوان یک رکن ساختار سیاسی شهرستان همواره متعهد به همگرایی، هم‌افزایی و امیدآفرینی هستم، بیان کرد: به طور مستمر پیگیر مسائل و مشکلات شهرستان هستم و خدا را گواه می‌گیرم در ایفای رسالت قانونی و در انجام وظایف نمایندگی مردم جز رضای خداوند متعال، ارزش‌ها و آرمان امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و تحصیل منافع مردم به امور دیگر فکر نمی‌کنم.

وی با اعلام اینکه ضمن استقبال از هرگونه نقد و انتقادات سازنده، از تریبون‌های عمومی شهرستان انتظار داریم در بیان مسائل حوزه انتخابیه انصاف به خرج دهند و با طرح مطالب یک سویه مانع از واگرایی‌ها شوند،گفت: با درک عمیق از انواع معضلات و مشکلات، تنگناها و کمبودها از اینکه مردم شریف‌مان در رنج و محدودیت هستند متاسف و عذرخواهم و خود را در قبال همه مشکلات مسؤول می‌دانم و همواره متعهد به پیگیری مطالبات مردم و گروه‌های مختلف جامعه هستم و با صلابت مطالبات اقشار مختلف مردم را از تریبون خانه ملت با صدای رسا منعکس می‌کنم.

انتهای پیام

منبع:فارس



  • یکشنبه, 11 آذر , 1397 ساعت : 13:41:28
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 848