چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 08 May 2024
در سی‌وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری مطرح شد

سازمان عمران باید منحل شود/۴۸ میلیارد تومان در شهرداری ساری اصلاح سند زده شد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه برای سازمان عمران اعلام خطر می‌کنم، گفت: نحوه مدیریت در سازمان عمران نگران‌کننده است، سازمان عمران باید منحل شود، این سازمان در منابع انسانی و دیگر منابع عملکرد بدی دارد.



به گزارش مازند نگاه، سی‌وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری عصر شنبه با حضور اصحاب رسانه آغاز شد.

در این جلسه از یک راننده تاکسی که ۶ هزار دلار را به صاحبش بازگرداند، تجلیل شد.

* حقوق پرسنل سازمان عمران ظرف ۱۵ روز تا یک ماه  آینده پرداخت شود

رئیس شورای اسلامی شهر ساری به پرداخت مطالبات پیمانکاران و عدم رعایت عدالت در پرداخت‌ها اشاره کرد و گفت: ظرف هفته گذشته مراجعات زیادی داشتیم، ساماندهی این شرایط باید در رأس کارهای شهرداری قرار بگیرد.

سیدمسعود مدینه افزود: ۹۰۰ نفر از پرسنل سازمان عمران ۳ ماه و نیم حقوق‌شان پرداخت نشده است، ظرف ۱۵ روز تا یک ماه آینده باید حقوق‌شان پرداخت شود، با توجه به شرایط بد اقتصادی، رسانه‌های مغرض پیگیر این فضاها هستند.

وی به پروژه‌های در دست اقدام سازمان عمران اشاره و بیان کرد: پروژه بوستان ولایت و پارک ملل نیمه‌فعال و فاز ۲ پارک ملل تعطیل شده است، سازمان عمران را دریابید؛ شرایط خوبی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری  یادآور شد: سکوی زباله شهرداری ساری واقع در ابتدای کمربندی جنوبی حساسیت زیادی ایجاد کرده؛ کاربری این زمین فضای سبز بوده و قیمت مشخص‌شده‌ای که روی آن لحاظ شد، قیمت کارشناسی فضای سبز بود.

این مسؤول ادامه داد: تا زمان راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز، در خصوص حمل و نقل و جمع‌آوری زباله، قابلیت واگذاری را ندارد.

* بعضی از نمایندگان هیچ کاری برای شهرشان نمی‌کنند

عضو شورای اسلامی شهر ساری به انتصاب استاندار ساروی اشاره کرد و گفت:  امیدوارم روابط شورا و استانداری آنچه در گذشته بود، با توجه به اینکه استانداران قبل غیربومی بودند، به مراتب بهتر شود.

فرامرز نقیبی با بیان اینکه متأسفانه قیمت مصوب شورا برای سرویس مدارس رعایت نمی‌شود، افزود: بالاترین نرخ سرویس مدارس ۱۱۰ هزار تومان در شورا مصوب شد اما سرویس مدارس ۱۳۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: من مشکلات شهرداری را قبول دارم، شهرداری باید از این بحران عبور کند، با درآمد کم شهرداری را مدیریت کردن سخت است، شهرداری باید از اعضای شورای شهر مشاوره بگیرند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: بعضی از نمایندگان هیچ کاری برای شهرشان نمی‌کنند و به درد مردم شهر نمی‌خورند.

* واگذاری املاک بدون مجوز شورا غیرقانونی است

رئیس کمیسیون نظارت و بررسی و شکایات شورای اسلامی شهر ساری بیان کرد: کارهای خلاف به‌راحتی در شهرداری انجام ‌می‌شود و می‌گویند شورا مجوز داده است.

اسفندیار عشوری با بیان اینکه واگذاری املاک بدون مجوز شورا غیرقانونی است، تأکید کرد: شهرداری لیست ۸ ماه گذشته املاکی که مزایده گذاشته و واگذرکرده است، به شورا بیاورد.

وی تصریح کرد: ۴۸ میلیارد تومان در شهرداری ساری اصلاح سند زده شد، دلیل این اصلاح سند چیست، اگر اضافه نکردند چرا از پیمانکاران کم کردند.

* دستمزد پرسنل شهرداری ساری بسیار بالاست

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ادامه اظهار کرد: وضعیت شهرداری‌های استان وارد یک نقطه حساس و بحرانی شده و باید منتظر اتفاقات بد در شهرداری‌های استان در ۲ سال آینده باشیم.

علی‌اکبر زلیکانی افزود: دستمزد پرسنل شهرداری ساری بسیار بالاست و به ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها وارد محدوده خطرناک می‌شوند، تصریح کرد: اگر از همین امروز مدیریت شهری و حاکمیت دنبال راه حل نباشند، شهرداری‌ها با بحران جدی روبه‌رو خواهند شد، در حال حاضر شهرداری‌هایی هستند که از دادن حقوق پرسنل عاجزند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه برای سازمان عمران اعلام خطر می‌کنم، خاطرنشان کرد: نحوه مدیریت در سازمان عمران نگران‌کننده است، سازمان عمران باید منحل شود، این سازمان در منابع انسانی و دیگر منابع عملکرد بدی دارد.

این مسؤول با بیان اینکه سازمان عمران با آن همه پرسنل در لجن‌زار فرو می‌رود، گفت: مشکلات از سوء مدیریت است، مدیرانی حتی حاضر نیستند که پای صحبت‌های پرسنل بنشینند.

* در بحث تولید کار در شهرداری دچار مشکل هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری اظهار کرد: بازگرداندن پول از طریق راننده تاکسی پیامد فرهنگی و اخلاقی خوبی داشت، هنوز هم پاک‌دستی و سلامت مالی وجود دارد.

کوروش یوسفی افزود: این راننده تاکسی در شرایط بد اقتصادی و معیشتی به پولی دست پیدا کرد اما به صاحبش بازگرداند، اگر این کار را نمی‌کرد کسی متوجه نمی‌شد؛ برای شهروندان ساروی یک افتخار بود، باید این کار فرهنگی نهادینه شود.

وی با بیان اینکه بحث چابک‌سازی، کارایی و بهره‌وری در شهرداری آزاردهنده است، تصریح کرد: در بحث تولید کار در شهرداری دچار مشکل هستیم و زمینه‌ای برای تولید کار و رفتار درست سازمانی وجود ندارد، باید طرحی برای تولید کار در شهرداری‌ها ارائه شود.

* شهرداری‌های ۳ منطقه دیگر کاری ندارند

سعید نجاریان عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز گفت: در ابتدای بودجه در سال ۹۵ ـ ۹۶ شهرداری و سازمان‌های وابسته به شهرداری ملزم شدند در اجرای پروژه‌هایی که مصوب شده، از سازمان عمران استفاده کنند، اگر الان می‌گوییم سازمان عمران تعطیل است و کار نمی‌کند معنای آن این است که شهرداری‌های ۳ منطقه دیگر کاری ندارند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ح



  • یکشنبه, 11 آذر , 1397 ساعت : 13:29:35
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 845