یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024
زادگاه روحانی مقصد پنجاهمین سفر استانی

رئیس جمهوری پنجاهمین سفر استانی خود را هفته جاری به استان سمنان انجام می دهد.

به گزارش مازند نگاه ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری پنجاهمین سفر استانی خود در طول دو دولتش را هفته جاری انجام می دهد.   بنابراین گزارش،‌ روز گذشته سرپرست استانداری سمنان اعلام کرد که رئیس جمهوری روز سه شنبه با حضور در شاهرود به دیدار با مردم این شهر می پردازد.   این در حالی است که هفته گذشته […]



به گزارش مازند نگاه ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری پنجاهمین سفر استانی خود در طول دو دولتش را هفته جاری انجام می دهد.

 

بنابراین گزارش،‌ روز گذشته سرپرست استانداری سمنان اعلام کرد که رئیس جمهوری روز سه شنبه با حضور در شاهرود به دیدار با مردم این شهر می پردازد.

 

این در حالی است که هفته گذشته «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهوری در سفری به سمنان به بررسی روند اجرای پروژه های مصوب سفرهای استانی پیشین روحانی پرداخت.

 

رئیس جمهوری فروردین ۹۶ به استان سمنان سفر کرده بود و در جریان سفرش ۱۹ پروژه عمرانی در این استان کلیده خورده بود.

 

چهار پروژه تولیدی و صنعتی شامل کارخانه خودروسازی فردا که با سرمایه‌گذاری حدود یک هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری آماده بهره‌برداری شده، شرکت شکوفا شیمی تولیدکننده مواد اولیه شوینده‌ها و شرکت شکوفا بهداشت آرین تولیدکننده انواع محصولات بهداشتی و پاک‌کننده با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰۹ میلیارد ریال، متروی تهران – گرمسار، افتتاح بیش از ۱۷۵۰ واحد مسکونی مهر که در قالب تعاونی‌های مختلف و از طریق بنیاد مسکن استان آماده بهره‌برداری شده، ۶ پروژه راهسازی با اعتباری بالغ بر ۱۱۷۰ میلیارد ریال شامل پروژه محور شاهرود ـ میاندشت، چندین تقاطع‌ غیر هم‌سطح، سیستم روشنایی آزادراه حرم تا حرم و …از جمله آن پروژه ها بود.

 

یادآور می شود، روحانی تاکنون به تمامی ۳۱ استان کشور سفر کرده است. از آنجا که استان‎های غربی کشور پرتعدادتر از استان‎های شرقی هستند که وسعت بیشتری دارند، عمده سفرهای روحانی به غرب کشور بوده است. ۱۶ سفر کاروان تدبیر و امید به ۱۲ استان غربی کشور (اعم از آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، چهارمحال بختیاری، بوشهر، فارس، کرمان، کرمانشاه و کهکیلویه و بویراحمد) بوده و این کاروان در ۵ سال گذشته دو بار به استان‎های فارس، کردستان، کرمان و کرمانشاه، سفر کرده است.

 

۱۰ سفر استانی در این دوره زمانی به استانهای مرکزی کشور اعم از زنجان، اصفهان، یزد، قم، البرز، تهران، همدان، سمنان، قزوین بوده و سفر به چهار استان آخر دو بار تکرار شده و از پنج سفر به استانهای شمالی هم سهم گیلان و مازندران دو سفر بوده و گلستان تنها یک بار مقصد سفر رئیس جمهور بوده است.

 

خراسان رضوی رکورددار مقصد سفرهای استانی است که تا کنون سه بار میزبان کاروان تدبیر و امید بوده و خراسان جنوبی دو بار و خراسان شمالی هم یک بار مقصد این سفرها بوده اند.

 

رئیس جمهوری که سفرهای استانی اش را با سه استان جنوبی کشور -خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان- کلید زده بود؛ آخرین سفرش در سال ۹۶ را هم به هرمزگان رفت. البته سیستان و بلوچستان دوبار میزبان این کاروان بوده است.

 

روحانی در ابتدای سال ۹۷ به مناطق زلزله زده کرمانشاه سفر کرد و در تابستان امسال نیز با سفر به بوشهر به افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس پرداخت و چندی پیش نیز میهمان مردم آذربایجان غربی بود تا ۴۹ سفر استانی در کارنامه خود به ثبت رساند./



  • شنبه, 10 آذر , 1397 ساعت : 12:38:58
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 828