پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 02 May 2024
وام ازدواج آیا جوابگوی جوانان است؟

حیدری: پیشنهاد تغییر نگرش در پرداخت و افزایش ۳ برابری مبلغ وام ازدواج

معاون امور جوانان و فرهنگی اداره ورزش و جوانان استان مازندران گفت: پیشنهاد تغییر نگرش در پرداخت و افزایش ۳ برابری مبلغ وام ازدواج را ارائه دادیم، چرا که کاملا از مشکلات جوانان و خانواده‌ها مطلع هستیم.

مازند نگاه


به گزارش  مازند نگاه ، پرداخت وام ازدواج به جوانان در حال حاضر از طریق شعب بانک‌های مختلف به جوانان با شرایط سخت و ارائه ضامن معتبر ارائه می‌شود یکی معدود موارد کمک دولت به جوانان در شرف ازدواج است، افزایش وام ازدواج و همچنین مدت پرداخت وام شاید راهی برای کاهش دغدغه جوانان کشور باشد، این مشکل یکی از سوژه‌های مردمی بوده که باید از سوی مسؤولان و متولیان امر تدبیری در این زمینه صورت گیرد‌.

پرداخت وام ازدواج به مبلغ ۱۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه، به شرط داشتن دو ضامن معتبر بانکی به جوانان به منظور کمک هزینه ازدواج ارائه می‌شود، این در حالی است که این مبلغ فقط هزینه خرید یک کالا از کالاهای مورد نیاز زوج‌های جوان برای تشکیل زندگی است.

شرایط و مبلغ پرداخت وام برای همه یکسان است و این موضوع بدین معناست که تفاوتی میان یک جوان از قشر ثروتمند با یک جوان از قشر ضعیف نیست، در این صورت با انجام یک حساب سر انگشتی می‌توان دریافت که جوانی که در اوضاع اقتصادی بد به‌سر می‌برد هم باید از هفت‌خان رستم بگذرند و اگر هم موفق به دریافت وام شود تغییر چندانی به وضعیتش نداده است.

سؤال مردم این است که آیا با این شرایط بد اقتصادی و آمار بالای تورم این مبلغ وام پاسخگوی نیازهای جوانان است یا خیر؟

* اگر وام ازدواج را دریافت نکنم نمی‌توانم عروس را به خانه ببرم

مسعود خاکی یکی از جوانان در شرف ازدواج  اظهار کرد: سه سالی است که با دختر عمویم ازدواج کردم، وضعیت اقتصادی هر دوی ما در حد متوسط رو به ضعیف است، پدر و عمویم هر دو کارگران ساده‌ای هستند، من هم پس از اتمام دوره دانشگاهی در حال حاضر شغل آزاد دارم. در این سه سال نتوانستم پس انداز چندانی برای برپایی مراسم عروسی تهیه کنم، از طرفی هم طبق رسم و رسوم اهل فامیل توقع برپایی یک مراسم ساده را دارند.
همسرم هم دانشجوی رشته کشاورزی دانشگاه سراسری است ولی هزینه‌های خاص خود را دارد. دو کالای اساسی را تاکنون خریداری کردم. مشکل اساسی ما پرداخت پول پیش برای رهن خانه است، با همسرم صحبت کردم دو فرد را به عنوان ضامن پس از تلاش بسیار به طور مشترک به بانک ارائه دادیم تا با دریافت وام فقط خانه‌ای اجاره کنیم.

خاکی با اشاره به اینکه همسرم با اینکه جهیزیه خود را خریداری نکرده از دریافت وام منصرف شده تا من بتوانم مشکل مسکن را حل کنم، که در آن صورت با حل مشکل اجاره کردن خانه، با مشکل پرداخت اقساط به صورت مضاعف روبرو خواهم شد، چه میتوان کرد فقط امیدوارم هر چه زودتر وام را دریافت کنم تا بتوانم همسرم را با امکانات کم به خانه ببرم.

*وام ازدواج پاسخگوی نیازهای جوانان نیست

معاون امور جوانان و فرهنگی اداره ورزش و جوانان استان مازندران در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: وام ازدواجی که در حال حاضر به جوانان ارائه می‌شود به هیچ وجه برای یک جوان در شرف ازدواج کافی نیست، این مبلغ حتی کفاف خرید یک کالا از کالاهای اساسی مورد نیاز را نمی‌دهد.

حجت‌الله حیدری افزود: اعتقاد ما بر این موضوع که این مبلغ وام بسیار کم است موجب شد تا پیگیری‌هایی در زمینه تسریع دریافت و افزایش مبلغ وام داشته باشیم که در این خصوص با دبیر ستاد بانک ملی مرکزی استان مازندران وارد مذاکره شویم، و نتیجه حاصل شده بر این شد که مصوبه جدید باید با پیگیری و رایزنی به تصویب هیأت دولت در مرکز کشور برسد.

وی خاطرنشان کرد:  پیشنهاد تغییر نگرش در پرداخت و افزایش سه برابری مبلغ وام ازدواج را ارائه دادیم، چرا که کاملا از مشکلات جوانان و خانواده‌ها مطلع هستیم.

حیدری با اعلام اینکه حل این موضوع فقط کار ما نیست، بلکه نیاز به هماهنگی بین چند ارگان دارد، گفت: جوانان معرض می‌توانند با مراجعه به اداره ورزش جوانان و سازمان‌های مردم نهاد واقع در شهر یا استان محل سکونت خود با اشاره به مشکلات خود مطالبه گری داشته باشند، قطعا این پیگیری‌ها و وحدت کلمه موثر بوده و مشکلات بر سر راه ازدواج جوانان را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع:فارس



  • یکشنبه, 18 آذر , 1397 ساعت : 09:51:19
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 960

برچسب ها :