یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
این خبر تکمیل می شود

جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت/ مراسم خاکسپاری به تعویق افتاد/ آمار جان باختگان مورد تایید نیست

به دلیل ازدحام بسیار بالا و فشار جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان، تعدادی از هموطنان جان باختند. مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با تایید این خبر گفت: هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده و مردم به شایعه سازی دشمنان توجه نکنند.



به گزارش «مازند نگاه»، بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این خبر گفت: متاسفانه برابر گزارش‌هایی دریافتی به دلیل ازدحام جمعیت، تعدادی از هموطنان در حین مراسم، مجروح شده و تعدادی دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

وی بدون اعلام شمار و آمار فوتی‌ها و مصدومان تاکید کرد: رسیدگی به مجروحان ادامه دارد و تعدادی از ایشان در محل درمان و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

کولیوند همچنین تاکید کرد: دکتر نمکی وزیر بهداشت شخصا در محل حضور دارند و از نزدیک امور فوریت های پزشکی را مدیریت می کنند و تحت نظارت دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور توضیح داد: در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به محض مشخص شدن شرایط جسمی مصدومان، اطلاعات تکمیلی از اعلام خواهد شد.

آمار فوتی‌ها مورد تایید نیست

به رغم آنکه مراجع تایید نشده آمارهایی درباره شمار جان باختگان مراسم تشییع در کرمان منتشر می کنند، وزارت بهداشت بر غیرقابل اتکا بودن آمارها تاکید دارد و گمانه زنی ها در این خصوص را مردود می خواند.
کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اثر ازدحام جمعیت در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی تعدادی از هموطنان مصدوم در کرمان شده‌اند گفت: این افراد به مراکز درمانی انتقال یافته و شخص وزیر بهداشت پیگیری وضعیت این افراد است. آمار منتشر شده درباره تعداد فوتی‌های این حادثه از سوی وزارت بهداشت تایید نمی‌شود.

مردم به شایعات دشمنان توجه نکنند

همچنین حمید شمس الدینی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان تاکید کرد: هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده و مردم به شایعه سازی دشمنان نظام که از این حضور بی نظیر غافلگیر شده‌اند، توجه نکنند.شمس الدینی با اشاره به حضور آگاهانه و هوشیاری مردم در تمام عرصه‌ها گفت: حضور مردم در تمام مسیر همچنان ادامه دارد و ازدحام مردم بسیار زیاد است و بر اثر این ازدحام تعدادی از هموطنان جان باخته و تعدادی مصدوم شدند.

مراسم خاکسپاری سردار سلیمانی به تعویق افتاد

مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.
انتهای پیام
منبع:تابناک


  • سه شنبه, 17 دی , 1398 ساعت : 14:14:09
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 1684