جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

بلومبرگ: حمله روسیه به اوکراین ممکن است سه‌شنبه آغاز شود

یک خبرگزاری آمریکایی به نقل از مقام‌های این کشور مدعی شد که حمله احتمالی روسیه به اوکراین ممکن است روز سه‌شنبه آغاز شود.



بلومبرگ: حمله روسیه به اوکراین ممکن است سه‌شنبه آغاز شود

 

.به گزارش مازند نگاه  به نقل از خبرگزاری بلومبرگ آمریکا مدعی شد که حمله روسیه به اوکراین امکان دارد روز سه‌شنبه آغاز شود

مقام‌های آمریکایی که به دلیل حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود با اعلام مطلب فوق به این خبرگزاری آمریکایی افزودند: «اقدامات توسط روسیه ممکن است شامل تحریکاتی در منطقه دونباس بوده یا حتی حمله به کی‌یف، پایتخت اوکراین باشد».

 «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه جمعه به تمامی شهروندان آمریکایی هشدار داد که ظرف ۲۴-۴۸ ساعت آینده خاک اوکراین را ترک کنند.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «اکنون خطر به اندازه کافی زیاد بوده  و تهدید به اندازی کافی فوری است و این همان چیزی است که احتیاط می‌خواهد».

وی ادامه داد: «نمی‌توانیم تاریخ و ساعت حمله روسیه به اوکراین را مشخص کنیم اما احتمال واقعی برای این موضوع وجود دارد و در صورتی که مسکو تصمیم حمله به اوکراین را بگیرد دستاویزی برای آن خواهد یافت».

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هم ساعاتی قبل‌تر از شهروندان کشورش خواسته بود خاک اوکراین را ترک کنند.  رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان بی‌سی گفت: «شهروندان آمریکا باید همین حالا اوکراین را ترک کنند. اینطور نیست که با یک سازمان تروریستی طرف باشیم. طرف حساب ما یکی از بزرگترین ارتش‌های دنیا است. وضعیت بسیار متفاوتی است و اوضاع ممکن است خیلی سریع به هم بخورد.»

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه درباره  فروش سلاح به اوکراین هشدار داد و گفت فروش این تسلیحات شانس راه حل سیاسی و دیپلماتیک را کاهش می‌دهد.»

انتهای پیام/.



  • جمعه, 22 بهمن , 1400 ساعت : 23:55:49
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 3682