جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

برنامه‌های انتظامی و اجتماعی مازندران نیازمند تصمیمات راهبردی است

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید به مسائل امنیتی، انتظامی، ترافیکی و اجتماعی استان به‌صورت راهبردی نگاه و تصمیمات کاربردی گرفته شود، گفت: نیروی انتظامی به منظور اجرای طرح‌های انتظامی باید با همفکری و استفاده از توانمندی‌های سایر دستگاه‌ها مأموریت‌ها و وظایف همسود در یک مسیر هماهنگ قرار گیرد.



به گزارش مازند نگاه، در پی انتصاب سید محمود حسینی‌پور به‌عنوان استاندار جدید مازندران، امروز سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان در راس هیاتی متشکل از جانشین، روسای عقیدتی سیاسی، حفاظت اطلاعات، معاون هماهنگ کننده و جمعی از معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی با حضور در دفتر استاندار با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

استاندار مازندران در این دیدار باقدردانی از تلاش شبانه‌روزی پلیس با تاکید بر اینکه احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است و باید در جامعه نهادینه شود، گفت: احساس امنیت از مهم‌ترین مطالبات مردم بوده و از خود امنیت در جایگاه بالاتری قرار دارد.

وی افزود: نیروی انتظامی با توجه به میزان کشفیاتی که در حوزه سرقت و جرایم دارد باید مردم در جامعه احساس امنیت کنند؛ چرا که امنیت و احساس امنیت ، ثروت‌آفرین است و بدون امنیت کسی آسایش ندارد و پلیس با قدرت نظم و امنیت را ایجاد کرده است.

استاندار جدید مازندران با اشاره به اینکه پلیس برخی از کشورهای اروپایی با توجه به داشتن بروزترین و مدرن‌ترین تجهیزات، جرایم بالایی دارند، گفت: نیروی انتظامی با داشتن حداقل تجهیزات، بهترین عملکرد را دارد که می‌توان به میزان رضایت‌مندی مردم از پلیس در این خصوص اشاره کرد.

این مسوول با تاکید بر اینکه باید به مسائل امنیتی، انتظامی، ترافیکی و اجتماعی استان به‌صورت راهبردی نگاه و تصمیمات کاربردی گرفت به موضوع جرایم به‌ویژه سرقت در استان اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی به منظور اجرای طرح‌های انتظامی باید با هم‌فکری و استفاده از توانمندی‌های سایر دستگاه‌ها، ماموریت‌ها و وظایف همسو در یک مسیر هماهنگ، قرار گیرد.

این مقام عالی دولت در استان مازندران با تاکید بر اینکه پلیس مازندران باید قوی‌ترین پلیس در سطح کشور باشد، گفت: استانداری مازندران با تقویت تعامل و همکاری با نیروی انتظامی حمایت خود را برای اجرای طرح‌های انتظامی اعلام می‌دارد.

*امنیت، آسایش و آرامش، هدیه پلیس به مردم است

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه بالاترین افتخار پلیس خدمت‌گزاری به مردم است، بیان کرد: امنیت، آسایش و آرامش، هدیه پلیس به مردم است و تمام سعی و تلاش ما بر ایجاد و تامین امنیت در سطح استان است.

وی سرمایه اجتماعی را اساس و پایه اقتدار پلیس خواند و گفت: مردم پیکره اصلی جامعه هستند و هیچ امری بدون حضور آنها در جامعه شکل نخواهد گرفت و نیروی انتظامی همواره درصدد است در راستای حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی خود از وجود مردم درحفظ و برقراری امنیت بهره‌مند شود.

فرمانده انتظامی مازندران با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین وظایف پلیس تامین نظم و امنیت است و قرار است این پلیس در دنیای پیشرفته و پیچیده امروزی با مجرمانی سرو کار داشته باشد که شیوه‌های خود را به روز کرده اند، افزود: این نیاز است تا پلیس نیز به روز شده و با ابزار و امکانات امروزی به میدان مبارزه با مجرمان بیایند به همین دلیل است که هوشمندسازی پلیس یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم این فرماندهی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: امروز جرایم در استان به خوبی توسط پلیس کنترل شده و یک وضعیت خوبی را در بین استان‌های کشور داریم و اگر یکدلی و یک‌صدایی که بین دستگاه‌های استان وجود دارد کامل‌تر شود، انشاء الله موفقیت‌های ما نیز بیشتر خواهد شد و می‌توانیم در دفاع از حقوق مردم قوی تر عمل کرده و رسالتی که بر عهده ما قرار داده شده را به‌خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع:فارس



  • سه شنبه, 25 آبان , 1400 ساعت : 20:03:21
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 3189