جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

انجام نخستین عمل تهاجمی اندوواسکولار عروق مغز در بابل

رئیس بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: نخستین عمل تهاجمی اندوواسکولار عروق مغز در دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال کشور در بابل انجام شد.



به گزارش مازند نگاه ، سید ابراهیم حجازیان رئیس بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: با بهره برداری از دستگاه دوم آنژیوگرافی، نخستین عمل تهاجمی اندوواسکولار عروق مغز در دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال کشور در این مرکز انجام شد.
او افزود: بیمار آقای میانسال با خونریزی مغزی و تشخیص آنوریسم (پارگی شریان‌های مغزی) با روش اندوواسکولار بدون باز کردن جمجمعه تحت درمان کامل قرار گرفت و پس از ۴۸ ساعت با حال عمومی مساعد ترخیص شد.
حجازیان گفت: امروزه شاهد بهره برداری از دومین دستگاه آنژیوگرافی در بابل هستیم که علاوه بر آنژیوی قلبی برای بیماران مغز و اعصاب و عروق محیطی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
رئیس بیمارستان آیت الله روحانی بابل با اشاره به اینکه دستگاه دوم آنژیوگرافی این مرکز جزء پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دنیا است و امکانات متعددی از جمله آنژیوگرافی دیجیتال سابتراکشن دارد، افزود: با وجود دستگاه آنژیوگرافی جدید خدمات وسیعی از اقدامات درمانی و تشخیصی در بیماری‌های عروق کرونر قلبی در بزرگسالان، بیماری‌های عروق قلبی در کودکان، بیماری‌های عروق مغز و نخاع، بیماری عروق محیطی از جمله عروق دست و پا، داخل شکم و سایر نقاط بدن در این مرکز به هموطنان عزیز ارائه می‌شود.
او با اشاره به اینکه آنژیوگرافی یک آزمایش پزشکی کم تهاجمی است و تصویر بسیار شفاف، دقیق و کاملی از عروق تولید می‌کند که وجود چنین تصاویری خصوصاً در مواردی که قرار است جراحی انجام شود مفید خواهد بود، گفت: با آنژیوگرافی برخی از بیماری‌ها بدون نیاز به عمل جراحی باز، درمان می‌شوند و اگر جراحی همچنان ضروری باشد، می‌توان با کمک آنژیوگرافی آن را دقیق‌تر انجام داد.
حجازیان افزود: تاکنون بیش از ۷۰۰ بیمار از خدمات طرح ۲۴۷ ویژه بیماران قلبی و طرح ۷۲۴ ویژه بیماران با مشکلات مغزی بهره‌مند شدند و این بیماران کسانی بوده اند که توانسته اند در کمتر از دو ساعت از مشکل قلبی یا مغزی به بیمارستان برسند و تحت مداوای کامل قرار بگیرند.
رئیس بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: از زمان راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت الله روحانی از سال ۱۳۸۹ تاکنون بیش از ۳۲ هزار بیمار مورد آنژیوگرافی و ۸ هزار بیمار مورد بالون آنژوپلاستی و استنت گذاری و حدود ۵ هزار مورد عمل جراحی قلب باز در این بیمارستان قرار گرفتند.
او افزود: یکی دیگر از خدمات قابل توجه این بیمارستان، وجود بخش قلب کودکان و آنژیوگرافی اطفال است و در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰ مورد اعمال مداخله‌ای قلب عروقی کودکان انجام داده و توانسته گام‌های مثبتی در پیشرفت و ترقی اقدامات مداخله‌ای بردارد.
حجازیان با بیان اینکه که دیگر مراجعه به تهران نیاز نیست و تمامی اعمال ذکر شده در این مرکز با بالاترین کیفیت انجام می‌شود، گفت: خدماتی که در بخش قلب کودکان بیمارستان آیت الله روحانی در امر درمان بیماری‌های قلب کودکان انجام شده موجب شده که تمایل بیماران از سایر شهر‌ها و استان‌های همجوار برای مراجعه بیشتر شود بطوری که بیش از ۷۰ درصد مراجعان غیر از شهرستان بابل هستند.
انتهای پیام/
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان


  • یکشنبه, 8 دی , 1398 ساعت : 13:24:52
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 1372