یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 05 May 2024

آیت‌الله محمدی‌لائینی خطاب به شهردار ساری؛ از ظرفیت نیروهای فعلی شهرداری استفاد کنید

نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با شهردار ساری با بیان اینکه شهرداری از نیروهای موجود در مجموعه به درستی استفاده کند، گفت: این تفکر که دنبال کم کردن هزینه‌ها و عدالت نسبی حداقلی باشیم تفکر درستی است؛ با این تفکر بحث نیروی اضافه و اینکه نمی‌توانید نیروهای شهرداری را اخراج کنید پس به‌جایش آنان را در خدمات شهری دخالت دهید؛ یعنی به‌جای اینکه پیمانکار بگیرید از ظرفیت همین نیروها استفاده کنید بگذارید هزینه‌ها کمتر شود.



به گزارش مازند نگاه، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر امروز در نشست با شهردار ساری، اظهار کرد: هر چه از حقیقت اهل بیت فاصله بگیریم، تاریکی‌های آن شامل دزدی‌ها، اختلاس‌ها و سواستفاده‌ها، دنیاپرستی‌ها، سودجویی‌ها و کلاهبرداری‌ها بیشتر می‌شود، ولی هر چه به کانون حقیقت نورانی اهل بیت و تعالیم نورانی آنها نزدیک‌تر شویم این ظلمت‌ها کمتر می‌شود و به نور حقیقت که همان صداقت و امانت و پاکی در کار، لقمه حلال است، نزدیک می‌شویم.

وی با بیان اینکه مشکل انسان‌ها این بوده که داریم از حقیقت اهل بیت داریم فاصله می‌گیریم، افزود: اگر بخواهیم موفق باشیم باید پیوند خود را با کانون حقیقت اهل بیت بیشتر کنیم و با روح مطهر آنان پیمان ببندیم که صادق و مخلص کار کنیم که در این صورت قطعا کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از زحمات و تلاش‌های شهرداری ساری، بیان کرد: این تفکر که دنبال کم کردن هزینه‌ها و عدالت نسبی حداقلی باشیم تفکر درستی است؛ با این تفکر بحث نیروی اضافه و اینکه  نمی‌توانید نیروهای شهرداری را اخراج کنید پس به‌جایش آنان را در خدمات شهری دخالت دهید؛ یعنی به‌جای اینکه پیمانکار بگیرید از ظرفیت همین نیروها استفاده کنید بگذارید هزینه‌ها کمتر شود.

این مسؤول اضافه کرد: سیاست را بر این مهم بگذارید تا حدامکان کارها توسط نیروهای خود شهرداری انجام شود؛ باید به‌گونه‌ای شهر را اداره کنیم متکی به خودمان باشیم و کمک‌های دولتی به سمت پیشبرد مسائل عمرانی هدایت شود.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه درآمد همه کشورها بر مالیات است نه برداشت از منابع زیرزمینی و ثروت‌های خدادادی؛ به این دلیل که اینها امانت‌های نسل آینده هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  نظام عوارضی و مالیات درستی نداریم، چهار تا کله گنده‌ها در می‌روند و چهل تا بیچاره‌ای که مالیات آنان دردی را دوا نمی‌کند آنها را گیر می‌اندازیم با این اوصاف که بی‌عدالتی است.

وی با اشاره به اینکه عدالت در گرفتن مالیات مهم است، اضافه کرد:  اداره‌ها نباید مبتنی بر جرم و خلاف‌بنیان باشند ولی برخی از شهرداری‌ها تخلف‌بنیان و جرم بنیان شدند و در شهرها بی‌عدالتی بوده و چیزی سر جای خود نیست به‌طوری‌که با این نگاه برخی خلاف می‌کنند و  بعد هم جریمه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه اصلا دور جرایم ماده صد و جرایم راهنمایی و رانندگی را باید خط بکشیم، خاطرنشان کرد: جرایم هم نیروها را فاسد می‌کند و هم توسعه خلاف است.

این مسژول با اشاره به اینکه ما راه اصلی را گم کردیم، افزود: روزنه‌ها و زمینه‌های فساد در شهرها باید دیده شود و بعد مسؤولان آن را ببندند.

محمدی‌لائینی اظهار کرد: خدمات شورا و شهرداری قابل احترام است ولی موضوع مهم اینکه دلبستگی به مقام را باید از بین ببرند در این صورت همه مسائل حل می‌شود.

وی یادآور شد: شورا و شهردار برای اینکه بماند  مجبور می‌شود سبیل فلانی را چرب کند و یا به فلان کاندیدا در انتخابات کمک کند و یا برای خودش کاندیدای پشت پرده انتخاب می‌کند تا در دور بعد بماند؛ پس هدف او ماندن است از روی پول بیت‌المال هزینه می‌کند هم انسان‌های دیگر را خراب می‌کند و هم از بیت‌المال می‌خورد تا در این جایگاه بماند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با طرح این سوال که کدام مسؤول است که در زمان تغییر خوشحال باشد و نفس راحت بکشد؟ یادآور شد: برخی با لابی‌گری، چاپلوسی، دروغگویی هزاران پارتی تمام تلاش خود را می‌کنند که در آن جایگاه بمانند.

خطیب جمعه ساری با انتقاد از طولانی شدن روند ساخت و افتتاح کارخانه زباله‌سوز در ساری، گفت: بیش از ۱۱ سال هنوز کارخانه زباله‌سوز به بهره‌برداری نرسیده و تازه اگر راه بیفتد دردی را دوا نمی‌کند و مشکلات بعدی بیشتر می شود باید بگوییم از مسیر پرت شدیم و با هزاران مشکل روبه‌رو هستیم.

محمدی‌لائینی با تاکید بر دوام آوردن، ماندن، حلال کردن، هوشیاری، ساده نبودن و برخورد به‌موقع برای جلوگیری از سواستفاده خیلی مهم است، گفت: باید مماشات را کنار گذاشت متاسفانه برخی انسان‌ها نه گفتن را بلد نیستند  که صلابت، قاطعیت، قانون‌گرایی، کنار گذاشتن رودربایستی مورد تاکید است.

وی با تقدیر از  رویکرد فرهنگی شهرداری ساری، بیان کرد: موضوع مورد تاکید این بوده مهندسی فیزیکی پرسنل شرعی شود و  رعایت مسائل فرهنگی و اخلاقی به‌ویژه حجاب و عفاف نیز توصیه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پیوست فرهنگی، عدالت، جوان‌گرایی و تربیت  در برنامه‌ها باید گنجانده شود، خاطرنشان کرد: مرکز استان هستیم باید حیثیت بیشتری داشته باشیم این چه افتضاحی است که طی یکی دو سال اخیر تمام اعضای شورا، شهردار و معاونان بازداشت شدند و  شما تنها شهردار نیستید بلکه آبرودار  و حیثیت‌دار شهر هستند که در این زمینه از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع:فارس



  • سه شنبه, 25 آبان , 1400 ساعت : 16:07:01
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |
  • کد خبر : 3191